Menu
שאל את הרב
print
אא

אני רוצה להבין את ההלכה גם בעניינים כאלה עם פרסום ההקלטות המביכות למיניהן, גינו את המפרסמים, וכן מרן פה"ד נר"ו אמר שהפרסום היה אסור. ואני שואל שאלת תם: למה היה אסור לפרסם, הרי אין לתועלת גדול מזה? הלא מדובר בהקלטות של איש ציבור שהתמודד ומתמודד בבחירות, וחשוב שהציבור ידעו למי הם בוחרים, מה יחס גדולי ישראל אליו ומה יחסו לגדולי ישראל, אם הוא שומע לרבנים או שהוא מכתיב לרבנים מה יאמרו! אילו היה מדובר באיש ציבור שהודח מתפקידו או שהתפטר מסיבה סודית, אני מבין טוב מאד שאסור לפרסם הקלטות כדי שייודע לרבים למה זה קרה, כי אין בזה שום תועלת, אבל אין זה נידוננו! ועוד חז"ל אמרו (יומא פו ע"ב) מפרסמין את החנפין מפני חילול השם.

הרב מאיר גבאי

יש שבעה תנאים להיתר לשון הרע, כמבואר בחפץ חיים כלל י' "ותועלת" זה רק אחד מן התנאים ויש עוד תנאים בשביל שיהיה מותר לספר לשון הרע. כגון להוכיחו וכו' ע"ש.
לפני שעושים דבר אם אין יודעים את ההלכה מתייעצים עם אדם גדול בתורה. ויה"ר שה' ישים שלום בכל ישראל ויזיר את כולנו בתשובה שלמה בקרוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן