יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
לגבי מה שמרן ראש הישיבה שליט"א שאל בשיעורו במוצ"ש על הגמ' בב"ב טז. אמר רבא: עפרא לפומיה דאיוב, איהו באחרניתא, אברהם אפילו בדידיה לא איסתכל. דכתיב: "הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את", מכלל דמעיקרא לא הוה ידע לה. היאך אברהם אבינו לא ראה את שרה אישתו ע"כ היאך יכול להיות שאברהם לא הביט באשתו כלל וכלל אלא ע"כ שהיתה מכוסה כנשים הערביות, לכאו' א. קשיא לי לפי פי' זה מה המעלה באברהם שלא ראה הרי לא מנע מעצמו אלא המעלה היתה יותר של שרה ב. הגמ' במגילה כתוב ולמה נקראת שמה יסכה שהכל סוכין ביופיה משמע שהיתה שכןלם ראו את יופיה ולא יתכן עם כיסוי על פניה או קודם נישואיה
א.מסתמא בביתו יכול לראותה ואעפ"כ נמנע, ואין זה סותר מעלת שרה אמנו ע"ה
ב. אפשר שהיו סוכיין ביופיה קודם נישואיה שאין חיוב כיסוי ראש וכו כנשואה. [וזכר לדבר שלאחר נישואיה לא נקראה שוב יסכה כי אם שרה]