Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי מה שמרן ראש הישיבה שליט"א שאל בשיעורו במוצ"ש על הגמ' בב"ב טז. אמר רבא: עפרא לפומיה דאיוב, איהו באחרניתא, אברהם אפילו בדידיה לא איסתכל. דכתיב: "הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את", מכלל דמעיקרא לא הוה ידע לה. היאך אברהם אבינו לא ראה את שרה אישתו ע"כ היאך יכול להיות שאברהם לא הביט באשתו כלל וכלל אלא ע"כ שהיתה מכוסה כנשים הערביות, לכאו' א. קשיא לי לפי פי' זה מה המעלה באברהם שלא ראה הרי לא מנע מעצמו אלא המעלה היתה יותר של שרה ב. הגמ' במגילה כתוב ולמה נקראת שמה יסכה שהכל סוכין ביופיה משמע שהיתה שכןלם ראו את יופיה ולא יתכן עם כיסוי על פניה או קודם נישואיה

רבני בית ההוראה

א.מסתמא בביתו יכול לראותה ואעפ"כ נמנע, ואין זה סותר מעלת שרה אמנו ע"ה
ב. אפשר שהיו סוכיין ביופיה קודם נישואיה שאין חיוב כיסוי ראש וכו כנשואה. [וזכר לדבר שלאחר נישואיה לא נקראה שוב יסכה כי אם שרה]

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן