Menu
שאל את הרב
print
אא

לכאורה לכו"ע מוסכם שאין לשאול שאלות של "למה"/"מדוע" הקב"ה ברא כך וכך או למה עשה כך וכך, כמבואר בהקדמת הרמב"ם למשנה, הלא כן?

רבני בית ההוראה

הרב שליט"א הביא מספר מקומות שהגמ' שאלה כך ומשם נלמד שכן שואלים כאלה שאלות. וכמובן חוץ ממה שאמרה הגמ' בחגיגה (י"א ע"ב) כל המסתכל בארבעה דברים אלו ראוי לו שלא בא לעולם, מה למעלה ולמטה, לפנים ולאחור. (עיין פרש"י שם) ומ"מ שאר שאלות אין בעיה לשאול ולקבל תשובה ולהתעורר. אולם אם לא מוצאים את טעם הדבר, לא ממשיכים לשאול, כמו ששלמה המלך חקר את טעם המצוות וכשהגיע למצות פרה אדומה, ולא הגיע אל סודה אמר "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני" (קהלת פ"ז פכ"ג) וכן דוד המלך שאל לקב"ה למה ברא את הצירעה והשטות כידוע וענה לו הקב"ה שסופו שיצטרך להם, אבל אין בעיה לשאול אבל צריך להבין שגם אם אנו לא מבינים את התשובה, אין זה אומר שאין תשובה, אלא שאנחנו לא יודעים מהי. וכבר אמר בעל העיקרים בשם גדול הפילוסיפים (מאמר ב' סוף פיסקא ל') "אילו ידעתיו הייתיו" ואידך זיל גמור.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן