לימוד תורה בעיון
אם טוב לו ללמוד לאט ובעיון למה שלא ילמד כך? אדרבה זה הלימוד היותר טוב ומוצלח.
אולי יקבע איזה מעט זמן לבקיאות בתורה, וברוב הזמן יעסוק בתורה בדרך שהוא אוהב ומתחבר.
בגמרא במסכת ב"ב דף ב ע"א בפרש"י בד"ה גויל גזית כפיסין.הכל מפרש בגמרא עכ"ל, נתקשיתי מדוע לא כלל לבינין בתחילת הדיבור וכן לא מצינו שרש"י כותב אלא "מפרש בגמ'" או "בגמ' מפרש" אבל "הכל מפרש בגמרא" לא זכור לי וכן לא מובן לי כי פשוט הוא הדבר שהגמ' תפרש את הכל גם אם היה כותב רק "מפרש בגמ'" ואז זה קאי על כל מה שאמר לפני כן, ואכן הגמ' בדף ג ע"א מפרשת את כל סוגי האבנים.
א. "לבנים" רש"י לא הוצרך לפרש כי זה דבר ידוע בהרבה מקומות בש"ס משא"כ גויל.
ב. לגבי הדקדוק מהו "הכל" כוונת רש"י לכל הג' שהזכיר. אם רש"י מצטט משפט מהמשנה והוא מפורש בגמ' אכן רש"י יכתוב מפורש בגמ'. כאן רש"י לקח ג' תיבות מהמשנה [שלא כלשון המשנה] וע"ז שייך לומר הכל יפורש בגמ' [ואה"נ רש"י יכל לכתוב מפורש בגמ' וגם היה מובן, אך אין לדקדק בזה] . עיין רש"י פרק ט'; דברכות זיקין זועות וכו' הכל מפרש בגמ' והוא מבואר על הדרך הנ"ל