יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
בספר התשבי מובא שחז"ל קראו לע"ז של הגויים "יראתם", והטעם ידוע. ובגלל הצנזורא לא פירש. ואני שאלתי היא מהו ה"טעם הידוע"?
בספר התשב"י לא כתוב מפני הצנזורא ואיני חושב שזה הטעם אלא שהסיבה פשוטה וא"צ לכותבה.
אבל אפש"ל טעם (ואיני יודע האם זו כוונת המחבר) שהאללים אינם מושיעים ואינם מועילים, וא"כ אין בהם כלום לאוה"ע אלא יראה שהם יראים ממנה.