יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
שאלה מנקרת במוחי על מה אנחנו סומכים שהשנים הם באמת מעשר שני או מעשר עני או שנת שמיטה ? נכון שיש לנו לוח תמידי ועל פי החשבון יכולים לחשב כל שנה אבל לכאורה זה נכון אם כל השנים מאז בריאת העולם חישבנו את הלוח שנה בשיטה הנוכחית אולם בזמן חז"ל הקדושים ובזמן בית המקדש מהרה ייבנה עשו על פי הלבנה והלוח היה רק לעזר כדי לבדוק את העדים ,וכל הדחיות של אד"ו לא קויימו בהכרח שהרי במשנה שבת פרק טו" משנה ג" מדובר על הכנה מיום כיפור לשבת או להיפך, אם כך לכאורה כל החשבונות לא נכונים כי יכול להיות שהוסיפו יום פה יום שם חודש פה וחודש שם שלא על פי הכלל של גו"ח אדז"ת וכן בזמן התנ"ך כשחזקיהו המלך עיבר ניסן בניסן . יוצא מכך שהחשבון לכאורה "יצא לגמרי מאיזון" ואם כך אנחנו צריכים לכאורה להתחיל את חישובי הלוח לא מבריאת העולם אלא מהזמן שהפסיקו לקדש על פי הלבנה כי השנים שלפני זה לא ניתן לדעת מתי חל כל חג אז כי לפעמים החישוב לא תואם בהכרח את עדות העדים בבית הדין
מה שקידשו את החדש בזמן חז"ל ע"פ הלבנה אין זה נוגע למנין השנים כלל