Menu
שאל את הרב
print
אא

בעניין מש"כ כבודו שיש להימנע מאישה רישיון על רכב. לענ"ד יש סיבות לצד ההפוך שזה צניעות שיהיה לאישה רכב. כיום ידוע שרוב נשים חרדיות עובדות מחוץ לבית לצורך לפרנס את הבית והבעל הוא אברך (שזה חשוב מאוד) והיא צריכה לטלטל את עצמה באוטובוסים ממקום למקום ויש ימים שיש צפיפות בנוסעים גדולה מאוד בפרט בירושלים ובני ברק ודוחפים זה את זה וכל הצניעות הלכה לה. ופעמים גבר יושב ליד אישה כשאין מקום (כשאין קו מהדרין). וויתכן שהיא תמשוך את עניי הגברים באוטובוס שאין כ"כ מה לעשות בשעת הנסיעה והשעמום מביא לבסוף לידי עבירה. ובפרט כשהיא עם ילדיה והעגלות ויש לחץ ועומס כדחזינן ופוק חזי. אך מאידך כשהיא ברכב לבדה נוסעת לאן שהיא צריכה מגיע למקום עבודה ולסידורים בצניעות בלי להיות בולטת לסביבה(בייחס באוטובוס). ומש"כ לגבי תקלות ברכב אז יש את בעלה שהוא ייקח אותו למוסך. אשמח לתשובה תודה.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

אין זו רק דעת מו"ר גיסי הגרא"ב מאדר אלא כ"ד מרן הגרע"י והגר"י צדקה זצ"ל ולהבה"ח מרן רה"י שליט"א (כמובא באו"ת תשרי תשנ"ב) ואע"פ פנים למה שכתבת, מ"מ לאשה חרדית (שעליה מדובר כאן) לא תשב לעולם לייד גבר באוטובוס ובפרט לא בנסיעה ארוכה, ואתה לא השבת על הבעיות הנגרמות כשנוסעת לבדה בכביש בינעירוני. ועתה שמרן רה"י שליט"א השיב כאן באתר בענין זה להיתר באופנים מסויימים, והתנה שבנסיעות מחוץ לעיר יהא בעלה עמה.
ואצלנו במשפחה ב"ה מקפידים מאד שאשה לא תנהג, וכל אחד יעשה שאלה חכם בכל מקרה לגופו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן