שאל את הרב
print
אא

לכבוד המערכת שליט"א, אני מתחיל ללמוד דקדוק מס' דקדוקי אביע"ה. יש דבר אחד יסודי שאני לא מבין. אחד מהתנאים של "שוא נע" הוא, שכאשר השוא בא אחר תנועה גדולה, הוא נע. לעומת זאת, יש כלל אחר של "קמץ חטוף", שכאשר הקמץ מופיע לפני שוא נח, נעשה חטוף. ואני נבוך מאד בכ"ז - דלכאו' אם ננקוט ככלל הראשון, דתמיד אחר תנועה גדולה השוא הוא נע, א"כ הלא קמץ הוא תנועה גדולה, וא"כ תמיד השוא אחר קמץ צ"ל שוא נע, והיכי משכח"ל קמץ לפני שוא נח שמתהפך לקמץ חטוף? וע"ע צ"ל דלא כל שוא אחר תנועה גדולה (עכ"פ תנועת קמץ) הוא נע - אך א"כ צריכים לדעת הכלל בזה, ובספר הנ"ל לא עמד בזה. והנני מבקש מכבוד הרב שליט"א להאיר עיני בענין זה.

רבני בית ההוראה

בכללי הקמץ חטוף מובא שרק אם יש געיא מתחת הקמץ אז השווא שאחריו הוא נע, ואם אין געיא אזי הוא קמץ חטוף.

ואיך יודעים אם יש געיא או לא. הולכים כפי הנהוג בעולם לקרוא, וכן איך היא מנוקדת בתנ"ך ודו"ק

ועכ"פ אכן יש עוד כללים ותבונות בהבנת עומק לשון הקדוש, שנרכש עם הזמן וקריאה בתנ"ך וספרי הכללים.

ע"ה הלל פלוטקין ס"ט

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0