Menu
שאל את הרב
print
אא

אומרים שבראש השנה אנו חוזרים בתשובה בשביל שתהיה לנו שנה יותר טובה ונכתב ונחתם לחיים טובים וכו' וכו' אז איך זה שאין הבדל באיכות החיים בין מי שחוזר בתשובה לבין מי שלא חוזר בתשובה הרי רואים שלכולם יש אותה איכות חיים חלק יותר וחלק פחות חלק יותר עשירים וחלק פחות חלק יותר בריאים וחלק פחות וכו' הרי אמור להיות הבדל (בקיצור לא ראינו שמי שחוזר בתשובה הוא חי יותר טוב ממי שלא) אני לא מדבר על עצם החזרה בתשובה שבה נגיד שאנו מאמין בשכר ועונש בעולם הבא אז אנו חוזרים בתשובה ומקיימים מצוות בשביל שאחר שניפטר מהעולם אלא ראש השנה ויו"כ שאנו חוזרים בתשובה בשביל שה'יגזור עלינו שנה יותר טובה

מה פירוש מאמר חז"ל "מי הקדימנו ואשלם" מי הביא לך בית להתקין בו מעקה וכו' הרי הקב"ה מביא לכול באי עולם כמו שהוא מביא לי וא"כ זה נכנס לגדר הנורמה ואני מקיים מצוות מרצוני וכי אם אני אשמח להסבר בשני נקודות אלו מעוז

הרב רזיאל כהן

הנורמה היא שמי שחוזר בתשובה – יקבל שנה טובה, ומי שלא – לא. מה שבפועל יש כאלה שלא חזרו בתשובה וממשיכים לחיות טוב לכל זה יש סיבות צדדיות, הן כדי לשלם להם שכרם בעוה"ז או שיש להם זכות אבות שמגינה עליהם לבינתיים וכוי"ב, וכן מי שחוזר בתשובה וממשיך לסבול- לכל זה יש סיבות פרטיות בקיצור: יש הרבה "יוצאים מן הכלל"…..

"מי הקדמני ואשלם" וכו' הכוונה בדרשת חז"ל שתדע שכל מה שאתה מקבל מה' זה חסד, ואפילו המינימום לא מגיע לנו בזכות זכויונתינו והשכר על המצוות גם הוא בחסד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן