Menu
שאל את הרב
print
אא

. היינו בשבת האחרונה בשיעור הלכה ומעביר השיעור הסביר לנו שבמידה ויש אדם שנסע ברכב שלו לכיוון ירושליים בערב שבת ורכבו נתקע ממש בסמוך לשבת וכרגע יש לו אוכל מספיק לשבת ברכבו וכן הוא נמצא לדוגמא הוא וחבר בלי נשים וילדים, מעביר השיעור אמר שיהיה מותר לו לנסוע עם הרכב שלו עד שיגיע למקום עיר או ישוב שהוא מקום בטוח כיון שמדובר כאן בספק פיקוח נפש אזי התירו לו לחלל את השבת וכיון שכל הדרכים היום הן בחזקת סכנה. האם זוהי ההלכה ? הוא טוען שזוהי ההבנה בדעת מרן רבינו עובדיה יוסף זצוקל כיוון שהרב כותב ביביע אומר חלק ב' סימן יד בעניין תפילת הדרך לגבי אדם שטס במטוס יותר מ72 דקות ושם מסביר הרב זצל שלא הולכים אחר רוב המקרים וכיוון שיש ספק קטן שמא הטייס יעשה טעות או משהו כזה אז לכן הרב התיר לברך והוא טוען שגם כאן כיוון שפעמים שאנשים נתקעים בצד הדרך יוכלו לבוא לידי סכנה אז לכן יש להתיר את הנסיעה בשבת. יורה לנו הרב מהי ההלכה בזה?

הרב רזיאל כהן

דעתי קצת שונה במקצת מהרב (מגיש השיעור) לענ"ד יש חילוק גדול בין תפלת הדרך שתקנו חז"ל מפני שכל הדרכים בחזקת סכנה (וצריך לבקש שלא יגיע לכל סכנה) ובין סכנה שעליה מחללים שבת, שבדבר שאין סכנת נפשות לפנינו רק יש לחוש לסכנה רחוקה שעתידה להתקרב, אין בזה גדר של "פיקוח נפש" כמ"ש בשו"ת בנין ציון ח"א (סימן קל"ז) מ"מ איני מכיר את המציאות בכבישים והכל לפי העניין.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן