שאל את הרב
print
אא
 מדוע מאכל שהדרתי הנאה ממנו אינו נחשב מוקצה בשבת? שאלה נוספת אם אכלתי בשר ובררתי מאכל חלבי כדי לאוכלו לעוד 6 שעות, האם יהיה מותר לי לעבור על בשר וחלב כדי להינצל מדאורייתא

הרב אריאל מימון

א. כתב המשנ"ב סימן ש"ח (ס"ק ק"ע) שהטעם הוא כיון שזה ראוי לאחר ע"ש. ופשוט הוא שהרי אפי' לטלטל לצורך בהמה מותר (וכמו שפסק מרן בסימן ש"ח כ"-ל"א) וכ"ש לחברו.
ב. אם בזמן הברירה היתה כוונתו לאכול לאחר זמן, לא יעזור אם יאכל מיד, כי כבר עבר על איסור ברירה [מלאכת מחשבת אסרה תורה] (מנוח"א ח"ב פ"ז ה"ח) אך אם ברר על דעת לאכול מיד ורק לאחמ"כ נזכר שהוא בשרי, אזי ראוי שיתן לאחר שאינו בשרי או לקטן (אפילו בשרי רק שגמר סעודה בשרית ופיו וידיו נקיים מבשר) דלא התירו לעבור על איסור דרבנן כדי להנצל מאיסור תורה כשאפשר לעשות את שניהם (עיין משנ"ב סימן רנ"ד סקמ"א) 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0