Menu
שאל את הרב
print
אא

בעלון בית נאמן מספר 79 אות י, הרב דיבר על הגמרא בעירובין והתפילין וכו.. ומה שהרב אמר זה "וכי המקשה והמתרץ היו ילדים קטנים שבאו מהתלמוד תורה הרי כולם מניחים שני תפלין, ולמה צריך שיבוא רב שמואל בר יצחק ויגיד שיש מקום וכו" וקשה לי לקבל את הקושיה הזו - שהרי גם הגמרא בסוכה לה. שואלת "ת"ר פרי עץ הדר עץ שטעם עצו ופריו שוה הוי אומר זה אתרוג" וכי הגמרא לא יודעת שזה אתרוג?? אז התשובה שענו לי תמיד -זה כדי ללמד לדורות הבאים, שיהיה כתוב בגמרא. הנה. כתוב. פרי עץ הדר זה אתרוג. אז מה הבעיה שזה יהיה גם כאן? שהמקשה בגמרא בא לשאול את זה כדי שיהיה גם לדורות הבאים שלנו? 

הרב רזיאל כהן

אמנם הרבה פעמים הגמרא או הברייתא מציגה את האמת הידועה והמפורסמת מראש בתור "שאלה ותשובה" 
(ויש בזה תועלת ללימוד ולזיכרון, ע' בפתיחה לאור לציון ח"ב) אבל הסוגיא של תפילין בעירובין (צ"ה ע"ב) מוכיחה מתוכה שהשואל שאל ברצינות וכן המתרץ תירץ ברצינות ולא רק "כהצגה" כיעו"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן