שאל את הרב
print
אא

לכבוד מרן ראש הישיבה שליט"א שלום וברכה בעניין ניקוד המילה: לאל, ביוצר "לאל ברוך... למלך" וכן בפיוט "אודה לאל" וכן ביוצר של שבת "לאל אשר שבת" האם יש לנקדו בשוא או בקמץ כמו שהוא בסידורי האשכנזים. והנה שמעתי שהאר"י ז"ל תיקנו משוא לקמץ, אולם יש לעיין בזה שהרי בתורה תמיד כשמופיע השם לאל בסמיכות לכגון זה הניקוד הוא שוא, כמו: וְה֥וּא כֹהֵ֖ן לְאֵ֥ל עֶלְיֽוֹן : (וכן שם פסוק יט) תהלים צָמְאָ֬ה נַפְשִׁ֨י׀ לֵאלֹהִים֮ לְאֵ֪ל חָ֥י : תְּ֝פִלָּ֗ה לְאֵ֣ל חַיָּֽי : אוֹמְרָ֤ה׀ לְאֵ֥ל סַלְעִי֮ לָמָ֪ה שְׁכַ֫חְתָּ֥נִי לָֽמָּה ־ קֹדֵ֥ר אֵלֵ֗ךְ בְּלַ֣חַץ אוֹיֵֽב : תהלים פרק קלו פסוק כו: ה֭וֹדוּ לְאֵ֣ל הַשָּׁמָ֑יִם כִּ֖י לְעוֹלָ֣ם חַסְדּֽוֹ : ובתחילה אף הספרדים ניקדו הלמד בשוא שכן הוא בסידור וינציא רפ"ד, ועוד קשה שאם מנקדים את הלמד בקמץ יש לומר 'לאל הברוך' 'למלך שהוא אל חי וכו', וכשמנקדים בקמץ זה נשמע לא מדוקדק.

מרן ראש הישיבה

אתה צודק ע"פ הדקדוק 

אבל המנהג כהאר"י 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0