Menu
שאל את הרב
print
אא

הייתי שותף לסעודת 7 ברכות של אדם שהתחתן בביתו הפרטי. היו במקום עשרה גברים כאשר חמישה מהם מחללי שבת בפרהסיא, לכן סברתי שעדיף שלא לבצע זימון בעשרה כיון שראיתי בילקוט יוסף על הלכות ברכת המזון ששאל את מרן זצ"ל והורה לו שמחלל שבת בפרהסיא לא מצטרף. וכן ראיתי גם להגאון הרב דוד יוסף בהלכה ברורה חלק י בעמוד קיז וכן לגאון הרב משה לוי זצ"ל שכולם פה אחד אמרו שמחלל שבת בפרהסיא לא מצטרף לזימון. בנוסף לכך מהשלחן ערוך אבן העזר סימן סב בסעיף ד` רואים שזימון של 7 ברכות אף חמור יותר כיון שמרן לא מאשר לצרף קטן לזימון זה. לעומת זאת היה שם אדם שטען שלמרות שלא נעשה זימון בעשרה אבל לא נוותר על העניין שלברך את כל שבע הברכות וכי אין להם קשר לגבי הזימון בעשרה ולדעתו מחללי שבת בפרהסיא כן מצטרפים לעניין 7 ברכות. רצינו לדעת מה הדין בזה?

הרב רזיאל כהן

יפה עשית שהרי מחללי שבת אינם מצטרפים לעשרה לשום דב שבקדושה, ושבע ברכות טעונות עשרה מפני שהן דבר שבקדושה כמבואר בברכת ה' ח"ד (עמוד שמ"ח) בשם הריטב"א והגאונים. וה' יחזירנו בתשובה אמן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן