Menu
שאל את הרב
print
אא

אשה אחרי שבעה נקיים וטבילה ובעילת מצוה מצאה דם בנייר כשקנחה עצמה אחרי שעשתה מים קטנים אבל מסופק לה אם היתה הרגשה כי היא עדיין לא יודעת מהי הרגשה שלה ולפעמים מרגישה שהיא רטובה ולא מוצאת כלום ולפעמים מרגישה עצמה רטובה ואכן כן היא רטובה יורנו הרב מה הדין האם היא נטמאת או"ל?

הרב אליהו מאדאר

לדעת מרן הגר"ע זצ"ל, כל שלא הרגישה הרגשה גמורה, כמו פתחית המקור או זעזוע או עקיצה, אין זו הרגשה,ואפילו תראה דם אח"כ אם הוא בנייר וכיוצ"ב טהורה.
ולענ"ד הרגשת זיבה, אם היא פנימית מטמאה מן התורה, וכל שראתה דם אף בנייר טמאה. ואם היא זיבה חיצונית כמו בשפתיים החיצוניות ה"ז טמאה ה"ז טמאה מדרבנן ואף שראתה ע"ג נייר כיון שהריגשה בגופה קודם לכן טמאה.
ובשאלה אם יש חשש להרגשה פנימית טמאה ואם כל הספק שלה אם היתה הרגשה חיצונית או בכלל לא היתה שום הרגשה יש להקל דספקא דרבנן לקולא.
והעיקר בזה לענ"ד הוא אם בזמן שקינחה עצמה היה לה בלבה ספק שמא תמצא דם, יש להחמיר, אבל אם לא עלה על לבה שום ספק, ופתאום ראתה הדם על הנייר, טהורה ואינה צריכה לחוש שמא היתה איזו הרגשה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן