שאל את הרב
קראתי בכמה מקומות וכן ראיתי את ילקוט יוסף סימן רל"ג, ג' שאומר: מצוה מן המובחר לכתחלה להתפלל מנחה עם החזרה מבעוד היום, קודם שקיעת השמש. ולא לאחר את תפלת מנחה עד השקיעה. וכן נראה שהיה מנהג רבינו האר''י ז''ל [להתפלל מנחה סמוך לשקיעה, ולא אחר השקיעה]. ומכל מקום אם הצבור התעכבו מלהתפלל מנחה והמתינו למנין כדי להתפלל בצבור, רשאים להתפלל גם אחר השקיעה, בתוך שלש עשרה דקות וחצי [בשעות זמניות] מהשקיעה. מה הסיבה שאין אומרים כאן משהו מעין זה: "כדי לצאת ידי חובת כל הדעות עדיף לסיים תפילה וחזרה לפני השקיעה"? לא ראיתי בשום מקום שהמקלים להתפלל אחר השקיעה אומרים נוסח מעין זה?
הרב ירון ביתאן
כי באמת גם המחמירים וסוברים שאסור להתפלל מנחה אחר שקיעה מודים שאם התחילו לפני השקיע מותרים לעשות חזרה אחר השקיעה ועיין בשו"ת יצחק ירנן ח"ג סימן ט')
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור