Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז שליט"א כידוע נחלקו הראשונים איזו הקפה נאסרה, אם דוקא בתער או אף במספריים כעין תער. לדעת הרמב"ם וסיעתו רק בתער חייב מן התורה, אבל במספריים כעין תער מותר לכתחילה. לדעת הרא"ש וסיעתו אף במספריים כעין תער חייב. ובש"ע יו"ד קפ"א פסק אינו חייב אלא בתער ויש אוסרים במספרים כעין תער ויש לחוש לדבריהם. ולכאורה ברור שכוונת מרן ביש לחוש, שכן יש לעשות מעיקר הדין, שכתב בב"י: ונראה דכיון דספיקא דאורייתא הוא יש ליזהר מלגלח הצדעים וכל רוחב מקום זה לא תגע יד בתער או במספריים כעין תער. בתשובת רע"א החדשות סימן סג כתב שאף אין לצרף את דעת הרא"ש לספק ספיקא, וכן משמע ביאור הלכה סימן רנא ד"ה אפילו. וכן פסק בשו"ת שואל ונשאל ח"ג יו"ד סימן תיב. וכן נראה דעת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת מעין אומר ח"א הלכות תפילה סימן סה. אולם ראיתי שיש שכ' שאין זה אלא חומרא בעלמא, כ"כ בכסא אליהו ישראל, שו"ת מהר"י שטייף סימן עח. ונפשי בשאלתי מה יש להורות לספר, המספר יהודי שאינו שומרי תורה ומצות, במספריים כעין תער. האם יכול להקל כדעת הסתם בש"ע, אף שסיים מרן שיש לחוש לדעת היש אומרים? בברכת התורה משה בוטון

מערכת האתר

יש מספר תשובות באתר בעניין זה לצפיה לחץ כאן

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן