Menu
שאל את הרב
print
אא

נפגשתי עם הוכחה לוגית לניהליזם- חוסר ערכים רציתי לדעת אם יש לה דחיה או לחילופין אולי היא לא סותרת את התורה שהרי אני רואה שיש בתורה רע וטוב מוחלטים ונגזר מזה צדיק ורשע. ההוכחה היא: כל ערך בעולם נובע מהאדם המעריך אותו הרוצה בו הנמשך אליו וממילא אין דבר כזה מוסר מוחלט- אפילו אם נאמר שהתורה אמת ויש לה ערכי מוסר אם אני לא מעריך את האמת או את רצון השם או את חכמתו - התורה חסרת ערך, אין מי שיותר צודק מחברו בעניני ערכים המוות לא עדיף על החיים האמת לא עדיפה על השקר אלא הכל תלוי בבחירתי אם לרצות בזה או לא אם להעריך או לא. מקוה שהובנתי אם לא אשמח לפנייה במייל. סליחה אם הארכתי ותודה לרב.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

לדעתי היסוד מוטעה. הערכים אינם נובעים לפי האדם המעריך אותם והם אינם משתנים לפי ביקוש והיצע, כמו דברים גשמיים-יהלומים דירות וכדו' אלא ערכם של ערכים הם לפי גודל המצווה אותן , לדוגמה חוקי המדינה אם אתה מעירך את המחוקק (ולו מתוך פחד השוטר שיתפוס אותך) הרי אתה לו תעיז לעבור עליהם מאידך מי שמצפצף על החוק, אין החוק אומר לו כלום. מי שמכבד את הוריו ומעריכם באמת, דבריהם בשבילו קודש ואפילו דברים חסרי טעם והגיון, יקודשו בעניו מכיון שיצאו מפיו הוריו, ואפילו שלא בפניהם לא ישנה מדעתם, ואפשר להביא לכך הרבה דוגמאות מהחיים, אבל אין כאן המקום.
וע"כ ערכי המוסר והמדות הם מחייבים מאחר והם נובעים מרצון השי"ת שהוא ברא את העולם והוא הוציאנו ממצרים, והוא נתן לנו את התורה והוא כתב את הערכים הללו לבכר מות מחיים ב"מ, אבל אם הוא ידע שזה נגד רצונו יתברך עליו להימנע 
אקווה שהובנתי ודברי מתיישבים על לבבך בכוונה כתבתי דברים לוגיים מסברא ובלי ראיות ומוקרות 
ויש עוד להאריך בנושא זה אבל אסתפק בזה לע"ע 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן