Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב למרן רה"י שליט"א, יאריך ימים על ממלכתו. זה לשון יבי"א ח"ו יו"ד סימן י"ד: "ובנות הלובשות חצאיות קצרות או שמלות קצרות למעלה מן הברך, צריך להשתדל להשפיע עליהן בדרכי נועם ללבוש חצאיות או שמלות צנועות, באופן שמכסות את הברכים גם בעת ישיבתן". וזהו כדעת רוב גדולי ישראל, שצריך לכסות את הברך ותו לא. וכך גם נוהגות בנות הגר"ע יוסף וכל משפחתו, ורוב הנשים בציבור החרדי הספרדי, והכלל שהברך יהיה מכוסה תמיד (בשעת ישיבה או עליה לאוטובוס וכו') ואין הדבר תלוי בסנטימטרים כי משתנה מחצאית לחצאית לפי הגזרה. וכן האריך בנו הרב יצחק בילקוט יוסף, ככל מה שכתבנו (וכן בקובץ בית יוסף חשוון תשע"ו). ואם נקטינן שמספיק לכסות את הברך בלבד, הרי ברור שכיסוי גרביים הוא חומרא בעלמא כי הוא צמוד מאד. ושם אסר גרביים שקופות (ותמהני מי מבין החרדיות הולכת עם גרביים שקופות) אמנם לענ"ד אם נהיה מנהג בנות ישראל הכשרות ללכת עם גרביים שקופות, היות והענין של גרביים הוא לפי המנהג, ונקטינן שבמקום שלא נהגו אין צורך בהם כלל, ממילא יש להתיר גם גרביים שקופות. והוא הדין "צבע רגל" (וכיצד יהיה צבע רגל אחיד? הרי משתנה צבע הרגל מאחת לאחת).

מערכת האתר

גרביים שקופות אין מי שמתיר 
וכי תעלה על דעתך שכיון שנהגו העם ללכת עם לבוש מסוים זה מכניס אותו לגדרי ההלכה יש מקמות שנהגו הנשים לא לצאת בכיסוי ראש וכי בגלל זה נתיר היום ללכת פרועות ראש ואין לדבר סוף חכים אמרו לנו מה מותר ומה אסור ויש דברים שהם ע"פ מה שנהגו אבל אי אפשר להפוך את הקערה על פיה ולומר שהכל זה ע"פ מה שנהוג 
ולגבי אורך החצאית מרן כתב הוראה כלילית שבחצאיות אלו מותר כיון שאין חשש שיתגלה הברך ומה אתה רוצה שיכתבו לך?
ואכמ"ל.
וואינני מבין יש מצוה לחפש היתרים בדברים אלו???
נניח שהכל מותר וכי אין בזה לאו לפני עיור לא תיתן מכשול ?? בחורי הישיבות אפילו להביט למטה אינם יכולים ?! 
ואכמ"ל וגם אם תשיב לא נוכל עוד להאירך בזה 
תודה

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן