שאל את הרב
print
אא
לכבוד הרב שליט''א .בשבת יש לי בעיה שונה מזה. פשוט,כשאני נכנס בכניסה של הבנין איפה שאני גר, האור נדלקת. וביום אני לא צריך את האור כי יש את השמש וגם בלילה אני לא צריך כי יש מנורות בחוץ. ולא דומה לחדר מדרגות. אז זה פסיק רשיה דלא ניחא ליה. האם אפשר לסמוך על דעת הערוך שפסיק רשיה דלא ניחא ליה אפ' מדאורייתא מותר.וגם אם נגיד שאין הלכה כמותו נסמוך על מי שאומר שהחשמל זה מדרבנן.ומותר לכ''ע שזה פסיק רשיה דלא ניחא ליה בדרבנן. ואז זו ספק ספיקה במקום הצורך(להתפלל,ללמוד,סעודת שבת...)ומותר. וגם אם בכל זאת אסור, הרי לפי רוב הפוסקים עונג שבת דאורייתא ואם נשאר בבית זה צער.ואולי עונג שבת יכול לדחות אותו.(ואולי לצרף גם שזה מתעסק) וגם אולי יש פתרון לפי מרן,כשיש מחלוקת הפוסקים מותר על ידי קטן(וי"א אפי מדאורייתא ).וכן התיר ראש הישיבה שליט"א בשעת הדחק לפתוח המקרר בשבת על ידי קטן כששכח לכבות את האור. אז רציתי לדעת דעת הרב על זה. בברכת תודה וברכה. ומה הדין של הלד שזה דרבנן

הרב אהרן מאזוז

קשה להקל בזה, דלהלכה נקטינן שיש בהדלקת מנורת חשמל איסור תורה, וגם שדעת רוב הפוסקים שלא כדעת הערוך, וכמבואר בש"ע סימן ש"כ סעיף י"ח ואין הלכה כדבריו. ובאמת שאין כאן ס"ס גמור שהרי יש וסרים פסיק רישה גם בדרבנןוא"כ יש כאן גם ס"ס להחמיר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0