Menu
שאל את הרב
print
אא

ביתי מועמדת להשתלת שתל שבלול (קוכליארי), דו צדדי. זכורני שבעבר ראיתי התייחסות של מרן ראש הישיבה לנפקויות ההלכתיות הנוגעות לעניין זה (כגון: החלפת סוללות בשבת וחג וכיו"ב). אודה לכם מאוד באם תוכלו להפנות אותי למקורות בעניין זה וכן לקבלת תשובה ספציפית לעניין החלפת סוללות השתל (הסוללה מחזיקה כ-24 שעות בלבד).

הרב אדיר כהן

אכן נדרש לשאלה זו מו"ר מרן ראש הישיבה נר"ו בספרו שו"ת בית נאמן (ח"א חאו"ח סי' ל"ב) ושם כתב להקל בדיעבד להחליף הבטריה בשבת, אך לכתחילה הצריך שיחלפו הבטריה לפני שבת ולסגור את המכשיר בשעת השינה וכיו"ב שתספיק לו  לכל השבת ואחרי השבת ישתמש במה שנשאר מהבטריה השניה(ועיין שם עוד פרטי דין זה ואכמ"ל)

שאלת המשך:

אודה לקבלת הבהרה מכב' הרב שליט"א: למה הכוונה "לסגור את המכשיר בשעת השינה" - האם יש עדיפות לשמר את כוח הבטריה ע"י כיבוי בלילה על פני החלפת בטריה?

הרב אדיר כהן

אכן יש עדיפות לסגור את המכשיר בשינוי בשעת השינה מאשר להחליף את הבטריה, שיש אוסרים בזה משום בונה או משום מתקן מנא, כמבואר בבית נאמן שם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן