לימוד תורה בעיון
אם טוב לו ללמוד לאט ובעיון למה שלא ילמד כך? אדרבה זה הלימוד היותר טוב ומוצלח.
אולי יקבע איזה מעט זמן לבקיאות בתורה, וברוב הזמן יעסוק בתורה בדרך שהוא אוהב ומתחבר.
הרב אמר (בית נאמן גיליון 74 אות כ בסוף) שאסור ללמוד תורה בערב תשעה באב, כיון שבתשעה באב עצמו יבין מה שלמד וישמח בזה, וזאת סברה של החת"ס (שו"ת, או"ח סי' קנו), אבל כבר תמהו עליו האחרונים (וגם ראש ישיבת איתרי בירושלים, הרב שלמה פישר תמה עליו) והמשנה ברורה לא הביא אותו. ומשמע שדבריו אינם להלכה (שא"כ אסור לאדם ללמוד לפני שהולך לבית הכסא שמא יבין שם לימודו).
מנהג הספרדים בכל הדורות להחמיר בזה (ומה שהקשית מביה"כ שם אין לדבר סוף)