Menu
שאל את הרב
print
אא

1. יש לי שאלה בדרכי העיון של שיטת חכמי הספרדים, ידוע שהשיטה מדגישה מאוד למה רש"י אמר כך ולא כך, ולמה היה צריך להגיד לנו את זה, שהרי זה ברור. ולחפש מה החידוש ברש"י. שאלתי היא: האם לכל דיבור ודיבור יש חידוש? (למשל רש"י אומר על פסוקים שמובאים בגמרא- פסוק הוא

2. הרי אם אחד יודע תנ"ך הוא אמור לדעת את זה, וכן שכתוב בגמרא חולין על רבי אישבב שאומר רש"י שם חכם. ברור שהוא שם חכם וכו', וכן על זה הדרך. ואף שבוודאי ברוב המקרים יש חידוש, השאלה היא האם אין יוצא מן הכלל?

הרב משה חדאד

1. רש"י תפקידו לפרש את דברי הגמ' ואם דברי הגמרא סתומים ורש"י ביארם אין מה לשאול מה הוקשה לרש"י כי אדרבא מטרתו לבאר את דברי הגמרא, אלא שלעתים רש"י מוסיף מלה או שנים שאין בהם צורך לכאורה, או שמסביר דבר פשוט, ובזה צריך להבין מה הוקשה לו שהוצרך לפרש,

2. בעבר שאלתי את מרן שליט"א וענה לי שרש"י בא לציין המקור כי יש פסוקים לא מוכרים ואדם לא יבין מהיכן בא הפסוק, וכן לגבי שמות החכמים אם אינם מוכרים וידועים אדם יכול לטעות ולא להבין מה כוונת הגמ' בזה ולמי הכוונה ולזה כותב רש"י שהוא שם חכם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן