כל שרחצת טוב עם מים, די וא"צ יותר. דאף שש"ז דינה כצואה כמ"ש בש"ע (סימן ע"ו ס"ד) מ"מ א"צ לחשוש כ"כ ודי בנקיון טוב.
ומ"מ אם תרצה לנקות יותר ע"י סבון אפשר, בתנאי שיהיה דרך העברה דהיינו שכתרחץ כל גוף תרחץ גם שם, אבל להתעכב באזור שם אסור,ובכל אופן תיזהר שלא לראות הערוה. עיין בכה"ח (סימן ג' אות מ"ה) ועיין לקמן.
ב. מותר ללבוש את הבגדים שלבשת קודם כי בזה"ז אין לנו דיני טומאה וטהרה, והבגדים אינם טמאים, רק שיהיו נקיים.
ודע דכל טומאה בעולם אינה מסתלקת רק ע"י טבילה במקוה כדת, וגם טומאת קרי בזמנם היו צריכים טבילה, ועזרא הסופר ע"ה תיקן טבילה ובלעדיה אסור בתפלה וד"ת. אלא שבטלוה לטבילת עזרא, והיום מותר להתפלל וללמוד בלא טבילה כמבואר בש"ע או"ח (סימן פ"ח), כי בלא"ה אנחנו טמאי מתים בעוה"ר. ומ"מ הרוצה לעבוד את השם בטהורה, ראוי לו להשתדל ולטבול במקווה טהרה, כל פעם שנצרך לזה, כי כל המקיימה מאריכים לו ימיו ושנתיו, ומעלתה גדולה, והיום הדבר קל ביותר. ולכל הפחות יתן על גופו תשעה קבין מים שאובין, ע"י שיעמוד תחת זרם המים חמש דקות, והים המקלחות מצויות ב"ה [וזה אפילו אם רק קיים מצוותו בלילה וכ"ש אם הוא מקרה לילה בלתי טהור]
וכדי להינצל ממקרה בלתי טהור, כמובן דבר ראשון, יש לו ליזהר במשך היום מראיות אסורות וממחשבות פגומות, וכן יקפיד לקרוא ק"ש בשלימות וטוב שיקרא מעט מהזוה"ק כי הוא מטהר את הנשמה, וה' יעזרנו על דבר כבוד שמו
ד"ט ודע שכתב מרן החיד"א (צפורן שמיר סימן ק"ד) כי אם קרה לו מקרה לילה אם חזר בתשובה ומתוודה כראוי וטובל באותו יום מתבטל המזיק שנברא מזה ושב ורפא לו.