שאל את הרב
print
אא
בענין הטעמת המלה ״אפילו״ מלעיל או מלרע, כותב המחבר של הסידור ״עוד יוסף חי״: ״תיבה זו היא בלשון ארמית (עיין תרגום ישעיה מ, כד), ואף שהיא קיצור של שתי תיבות בעברית ״אף אלו״, בכל זאת שגור בפי העולם והחכמים והזקנים לאמרה מלעיל, הטעם הפ״א ולא בלמ״ד, וזאת משום שהיא נעשית לשון חז״ל גם בשפת היום יום כמו בעברית, וקבלה צורה בפני עצמה של מלעיל.״ האם אתם מסכימים לשיטה הזאת?

הרב חנוך הכהן

מרן שליט"א ודאי לא סובר כן שהרי בסידור בברכת "אשר יצר" מפורש שהוא מלרע. ובאמת זה טעם מחודש מכיון שנהיתה מילה בפני עצמה לאמרה מלעיל, למה לא נלך למקורות המלה ומשם נלמד איך לאומרה? ומה שכתב שנהגו בעניני דקדוק אין שום ראיה מהמנהג כידוע.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0