Menu
שאל את הרב
print
אא

1. כתוב בהליכות עולם חלק א עמוד קכט בן איש חי בשלח אות ב ועוד... שצריך כמה רגעים לפני תפילת שמונה עשרה להסתובב לכיוון הקהל להפוך פנים לכיוון ימין ואז לכיוון לשמאל ולפרוס ידיים לצדדים האם יש בזה בעיה לעשות זאת אפילו שכל הקהל לא עושה זאת (האם יש פה משום לא תתגודדו)?
2. אני מאריך קצת בתפילה יותר מכל הקהל בערך כ10 דקות תפילת לחש והם לא מחכים לי ובד"כ אני מסיים במודים דרבנן ומפסיד נקדישך האם עדיף להתפלל מהר ולהספיק נקדישך או להתפלל יותר עם כוונה?
3. אני גר במושב שבוקשי יש מניין או שיש 10 או שאין מניין והם לא מחכים לי אז זה אומר שיש רק 8 עונים זה בסדר כמדומני כתוב בהלכה ברורה שבסדר בשביל חזרה גם 6 עונים חלק ד דף קמח האם כך גם דעת מרן ראש הישיבה ומה עושים בשעת הדחק? 

הרב רזיאל כהן

1. במנהגים כאלו אין בעיה של "לא תתגודדו" (עיין שו"ת מחקרי ארץ ח"ג סימן נ"ח) אבל אם עשויים לצחוק עליו, עדיף לוותר על מנהג זה (עיין משנ"ב סי'קכ"ה סק"ח).
2. דעת מרן שליט"א להחמיר כמה שאפשר לא להתחיל חזרה עד שיהיו ט' עונים (או"ת שנה י"ח ואיש מצליח ח"א סי' י"א). ובמקרה שלך, אם מדובר על כוונות שאתה מוסיף (מעבר לפירוש המילים הפשוט), עדיף לך לוותר על הכוונות בשביל שלא לעכב את הציבור. אבל אם אתה מכווין רק את המינימום-ובכל זאת מאריך אין הרבה מה לעשות. אבל כדאי שתתחיל תפלת שמנה עשרה 2 דקות לפני כולם כדי להרוייח זמן (עיין יבי"א ח"ב ס"ו) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן