שאל את הרב
print
אא
המג"א כתב (בסי' קכח ס"ק מז) בשם רש"ל שהקורא עיינין אלפין אינו נושא כפיו אע"פ שאין ע' בברכת כהנים משום שכשקורא יאר מחזי כקורא יער דעין ואל"ף שווין אצלו. עכת"ד. וצ"ל הטעם שהשומעים אותו אינם יודעים אם התכוון לומר יאר שהוא לשון ברכה או יער שהוא לשון קללה. וקשה לי, שגם לתיבת יאר יש שתי משמעויות: ייתכן שהוא לשון ברכה משורש או"ר, (כמו יָשֵׁב משורש שו"ב יָשֵׂם משורש שי"ם), או לשון קללה משורש אר"ר (כמו יָסֵב משורש סב"ב או יָקֵל משורש קל"ל)?

הרב אמיר דאדוואנד

היכן מצינו יסֶב משרש סבב? בכפולים צ"ל יסׂב, והנ' יאׂר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0