קשה לענות על שאלה זו באופן כללי, כי כל מקרה לגופו, מה כבודו למד בעבר ומה עוד לא למד, מה הרמה של הלימוד והיכולת שלו וכו' וכו'. אבל דבר אחד ברור שצריך לדעת את ההלכות המצויות בחיי היום יום על בוריים. שלא יכשל ח"ו. ולכן חשוב ללמוד בספרי פסקי הלכות בהלכות המצויות כמו הלכות שבת (חזון עובדיה. מנוחת אהבה וכיוצ"ב) הלכות בלבד וזה הבסיס לכל יהודי הרוצה לשמור תורה ומצוות כהוגן ולא יכשל ח"ו בחילול שבת או ברכה לבטלה וכיוצא.
ואם כבר למד כבודו את ההלכות הבסיסיות יכול קצת יותר להעמיק ולהתעכב בהלכות וטעמיהם ומקורתיהם כפי הרמה והזמן והיכולת שיש בידו, ולטעם את טעם ההלכה לא בצורה יבשה, ורצוי שיעזר בתלמיד חכם וכיוצא.
וכמובן שאף שכתב מרן הגר"ע זצ"ל בשו"ת יחו"ד ח"ו (סימן נ"ב) שעדיף ללכת לשיעור הלכה מאשר ללכת לשיעור דף היומי מ"מ סיים שירא שמים יוצא ידי חובת שניהם, ואם יש לו שעתיים א"כ מסתבר שיש לו אפשרות גם ללמוד דף היומי שיש בו ברכה רבה (ואם אין אפשרות דף ליום יכול להרשות לעצמו קצב אחר אך חשוב להתמלאות גם בזה)
אברך הלומד כמה שנים איני יודע על מי ומה הם פני הדברים אבל אין ספק שמי שעזב חיי עולם והקדיש עצמו לתורה ראוי לקרותו רב בפרט בעיני הקהל בפרט בדורנו שכבוד התורה חרד פלאים (ולתלמידי חכמים גדולים יש תוארים נוספים)