המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
מסכת מכות דף ב עמוד ב רשי דיבור המתחיל רמז לעדים זוממין לא הבנתי על מה חוזר רשי . אם על הפעם הראשונה במה שאמר עולא או בשאלת הגמרא הרי הגמרא עוד לא תירצה, ואם על תירוץ הגמרא למה רשי אומר לנו שלוקין עדי בן גרושה או עדי גלות שפטרן וכו הרי זה כבר כתוב בגמרא ומה חידושו כאן, תודה מראש,
רש"י חוזר על תירוץ הגמ' ויש טעות בגמרות שלנו שלא הדגישו את הלה "לוקין" שהיא המשך הקביעות של רש"י בגמ' מדבריו עצמו. והמדפיסים טעו משום שחשבושרש"י חוזר על תחילת הסוגיא.