יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
בעניין כוונת 'אמן' מה המקור שצריך לכוון שרוצה שיתקיים הדבר דלכאורה בשבת קיט אמרינן דכוונת אמן היא קל מלך נאמן, וכן מי שקשה לו לכוון את שתי הכוונות (כשצריך כגון ברוב ברכות בי"ח) האם מספיק שיכוין קל מלך נאמן. והאם ניתן לעשות כדברי הפמ"ג בסימן סא שיענה אמן ואמן אמן אחת לכל כוונה? דלכאורה לא נהגו לעשות כך
המקור לזה הוא בדברי האחרונים המבוארים בכה"ח סימן ה' אות י"ד ובמשנ"ב סימן קכ"ד סעיף ו' ע"ש ומה שאמרו בגמרא (שבת קי"ט ע"ב) "מאי אמן -אל מלך נאמן" אינו סותר אלא הכוונה שאמן הוא נוטריקון אל מלך נאמן, והיינו שנאמן הוא שיקיים הדבר (וכדרך שאמרו שם דף ע"ז ע"ב דשא דרך שם דרגא דרך גג שאין זה פירוש הדבר ממש אלא נוטריקון בעלמא)