Menu
שאל את הרב
print
אא

בעניין כוונת 'אמן' מה המקור שצריך לכוון שרוצה שיתקיים הדבר דלכאורה בשבת קיט אמרינן דכוונת אמן היא קל מלך נאמן, וכן מי שקשה לו לכוון את שתי הכוונות (כשצריך כגון ברוב ברכות בי"ח) האם מספיק שיכוין קל מלך נאמן. והאם ניתן לעשות כדברי הפמ"ג בסימן סא שיענה אמן ואמן אמן אחת לכל כוונה? דלכאורה לא נהגו לעשות כך

הרב רזיאל כהן

המקור לזה הוא בדברי האחרונים המבוארים בכה"ח סימן ה' אות י"ד ובמשנ"ב סימן קכ"ד סעיף ו' ע"ש ומה שאמרו בגמרא (שבת קי"ט ע"ב) "מאי אמן -אל מלך נאמן" אינו סותר אלא הכוונה שאמן הוא נוטריקון אל מלך נאמן, והיינו שנאמן הוא שיקיים הדבר (וכדרך שאמרו שם דף ע"ז ע"ב דשא דרך שם דרגא דרך גג שאין זה פירוש הדבר ממש אלא נוטריקון בעלמא) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן