Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום כבוד הרב, אני מבין לענ"ד מתשובת כי נוהגים דיני נדה 40 יום אחרי לידת זכר ו80 לנקבה. כך גם מקובלני מבית אבא. ראיתי כי מו"ר רה"י הי"ו כתב שהיום אין נוהגים מנהג זה, וכן הרב מרדכי אליהו זצוקל ושמעתי בשם הגר"ע יוסף זצוקל. ועוד בשם עלי הדס שכך כתב. אשמח לדעת מה דעת הרב בנושא, ואיך פוסק מו"ר רה"י. ב. מה לעשות אם מנהג זה ממש קשה לאשתי ומאידך גיסא אני ממש רוצה לשמר את מנהג אבותי שכן לנהוג כך?

הרב אליהו מאדאר

הדין בזמננו הוא כל שהאשה היולדת הפסיקה בטהרה וספרה שבעה נקיים כדת וטבלה במקוה כשר ה"ז טהורה לבעלה (כל שהטבילה היתה אחר שבעה ימים לזכר ושובעיים לנקבה) ואם חזה וראתה דם ה"ז טמאה אע"פ שהיא בתוך ארבעים יום לזכר ושמונים לנקבה, ובחוצה לארץ היו מקומות שאינן טובלות אחר הלידה עד שיעברו ארבעים ושמונים וע"ז כתבו הרבה חכמים שאין נכון ולא טוב לנהוג כן ובפרט בדורנו כמו שהאריך מרן מופה"ד זצ"ל בספריו הקדושים.. וכ"ד מרן ראש הישיבה שליט"א אלא שנכון להמתין בערך ארבעים יום לזכר ולנקבה מטעמי רפואה כדי שתתחזק.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן