שאל את הרב
print
אא
בדין כללי פסיקה בדעת מרן. לפי הכלל סתם ויש אומרים הלכה כסתם, האם הדברים גם תקפים כשמן אומר סתם ויש חולקין? כגון בסימן קסח,יג. "אפילו דבר שבלילתועבה אם בשלה או טגנה אין מברך עליה המוציא אפילו שיש עליה תורייתא דנהמא ואפילו נתחייבה בחלה דברכת המוציא אינו הולך אלא אחר שעת אפייה ‏‏ ויש חולקין ואומרים דכל שתחלת העיסה עבה אפילו ריככה אחר כך במים ועשאה סופגנין (פירוש עיסה שלשוה ועשאוה כמין ספוג) ובשלה במים או טגנה בשמן מברך עליה המוציא {{רמ"א|(ונהגו להקל)}. וירא שמים יצא ידי שניהם ולא יאכל אלא על ידי שיברך על לחם אחר תחלה.

הרב רזיאל כהן

בזה ברור שההלכה כדעת הסתם, אולם אם כותב מרן יש אומרים.... ויש חולקים יש בזה מחלוקת, הנטיה לדון "יש חולקים" כמו יש אומרים דהיינו שתופסים בזה כמו הדעה האחרונה (עיין נפש חיה מע' י' אותיות כ"א-כ"ב ובהגהת מרן ראש הישיבה שליט"א שם)
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0