Menu
שאל את הרב
print
אא

אנחנו זוג מאורס כאשר החתן עולה חדש שהגיע ארצה לבדו, כל משפחתו נמצאת בחו"ל ויכולה להגיע לארץ למספר ימים מסוימים בחודש טבת. הגענו לפגישות עם מספר אולמות כאשר במקום שהתחברנו אליו במיוחד וכן הגענו עמו לעמק השווה מבחינת המחיר, התאריך הרלוונטי הפנוי היחיד היה ה28.12.17 שזה למעשה ליל י"א בטבת. כלומר, במהלך היום חל צום עשרה בטבת ובערב, לאחר צאת הכוכבים תחל החתונה. שאלנו רב שנכח במקום אם יש בעיה הלכתית בחתונה בתאריך זה והרב ציין כי אין בעיה כלל. סגרנו את התאריך וחתמנו על חוזה. כעת משפחתי, שהיתה שותפה להחלטה, מביעה חוסר שביעות רצון מהתאריך וחוששת שמא יש בזה בעיה הלכתית בכל זאת ובמיוחד בתהליך ההתארגנות ביום החתונה עצמו. מה מותר ומה אסור? האם יש בזה הקלות מסוימות? כיוון שמדובר בחתונה שאלמלא התאריך הזה, היתה נדחית בלמעלה משנה שלמה... אנחנו מרגישים אי נעימות עמוקה והחששות מהיום הזה כבדים גם ללא התאריך הבעייתי.... האם מותרת התארגנות לחתונה של החתן והכלה עצמם או בני משפחתם ביום זה?

הרב אדיר כהן

עיין למרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יבי"א ח"ו (חאה"ע סימן ז') שהאריך להוכיח שמותר מן הדין לערוך חופה אפילו בעשרה בטבת ממש, ומהיות טוב יעשה את החופה רק אחרי בין השמשות דהיינו הלילה שאחריו ע"ש וכ"ש בדור האחרון שנוהגים על פי רוב (עכ"פ בימות החורף) לעשות את החופה כמה שעות אחרי צאת הצום, שאין בזה כל מניעה, ובפרט בנדון הזה שחלילה לדחות את החתונה לתקופה ממושכת בגלל זה אלא יעשו את החופה במוצאי הצום בסימן טוב ובמזל טוב בעה"ו

שאלת המשך:

הבנתי שאין מניעה לקיים את החופה במועד זה, אך שאלתי היא לגבי ההתארגנות ביום החתונה, לבוש חגיגי, איפור ותסרוקת וכד'...... האם אלו מותרים בזמן הצום? 

הרב אדיר כהן

בודאי שכן

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן