Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני כשנה קניתי דירת קרקע בתוך בנין משותף. הדירה נמצאת בשכונה ישנה, כך שהגינה לא רשומה ברשויות כשייכת לדיירים מסוימים. המוכר שיפץ לפני שנים רבות, ונמצא אצלי היתר שלו מהעירייה להרחבה שכוללת דלת יציאה לחצר (שכאמור לא רשומה בטאבו על שמו), כרגע חלק מהחצר מרוצף. וחלקים אחרים מוקפים בגדר, ובהם עצים שונים, וידוע לי שהמוכר השקיע בגינה במשך שנים רבות. עוד אציין, שכך מקובל בשכונה זו, שהקרקע שסמוכה לדירת הקרקע, שייכת לבעלי הדירה. הדבר היה לי מובן מאליו שהחצר שייכת לי מדין התורה. אולם רציתי לשאול האם נכון הוא הדבר (אינני יודע כרגע את הנפק"מ המעשיות, אבל כמדומני שיש). שאלה נוספת. היום הגיעו פועלים מטעם העירייה, וגזמו ענפים ברחוב, בין היתר הם נכנסו לאזור המגודר שסמוך לשביל הכללי, ועבדו שם. אשתי הודיעה להם שאין צורך, אבל הם המשיכו (אציין שבשנים שעברו לא היה כך, לפי מה שהבנתי מהמוכר, אולי השינוי הוא בגלל התחלפות ראש העיר, ושינוי המערכות של הרשות המקומית בשנה האחרונה). השאלה היא האם אני צריך לשלם לעירייה עבור אותה עבודה. בתודה מראש ובברכה רבה,

הרב דוד עידאן

המנהג קובע בהלכה, וגם אם הוא נוהג בשכונה מסויימת מחייב את אנשי השכונה (ראה הלכות בית משותף עמ' 307) ועוד יש לדון מדין מוחזק ששנים רבות ראו ולא מיחו בו (עיין בש"ע חו"מ סוף סימן ק"מ ובסמ"ע ס"ק כ"ב) 
לגבי השאלה השניה אם הערייה לא דרשה אינך צריך לשלם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן