שאל את הרב
print
אא
שלום לרב תודה על התשובה הטענה שלי הייתה שכך פסק ר יעקב בירב וכל תלמדיו וכך פסק מרן ר יוסף קארו וכך פסק ר חיים ויטאל ועוד רבים מגדולי הפוסקים שהרי קיבלו את עניין הסמיכה הטורקים עצרו את המהלך גם הגר"א על פי מה ששמעתי רצה לחדש סמיכה בדרך זו מלבד זו הרבה ראשונים סוברים שברכה על הצלה בקרב דינה כדאורייתא רש"י מסכת תענית דף כח עמוד ב מנהג אבותיהם בידיהן - אבל הלל דחנוכה, כגון באחד בטבת - ודאי דחי, - כדאורייתא דמי. רבינו חננאל מסכת תענית דף כח עמוד ב [ש"מ] הלל דחנוכה הוא כמו הלל של תורה. בית הבחירה למאירי מסכת ביצה דף ב עמוד א האם זה לא בגדר של ספק דאורייתא או לפחות יוצא מגדר הסב"ל המקובל כמו כן בדורנו כאשר חיילינו נלחמים נגד אוייב שמתאבד בשם אלוקיו אסור שרבנים יתנו תחושה כאילו מדינת ישראל היא מרד בקב"ה חס ושלום או אפילו סתמית כי אם כך במו ידינו אנו מחזקים את האוייב ומחלישים את חיילינו כי למה למסור את הנפש למען דבר סתמי חייבים לקדש את מדינת ישראל ביימינו זהפיקוח נפש ממש נענשנו לא פעם על שלא הודינו לקב"ה האם אי פעם נענשנו על עודף הודאה

הרב יהונתן מאזוז

א. לפמ"ש בשאלה הקודמת היה מובן שכב' חושב שהדברים תלויים זה בזה וע"ז ענייתי. עכשיו אתה כותב שכל הגאונים שהזכרת כאן דעתם בעד הסמיכה הזו וזו אמת! אבל מה זה קשור לקבלת הוראת מרן?! הגר"א קיבל הוראות מרן?! 
ב. בעניין מ"ש שרש"י ור"ח סוברים שהלל על ההצלה בקרב נחשב דאורייתא, חבל שלא הבאת שזו גמ' מפורשת בתענית שם ... אבל רש"י ור"ח באו להציל אותנו מטעות זו, ולמדונו שכוונת הגמ'  שזה יסוד נביאים וכעין דאורייתא לאפוקי מנהג.
ג. ע"ד רבנו המאירי עניתי בתשובה אחרת באתר לצפיה לחץ כאן
ד. מתוך האמור תבין שאי אפשר לברך בלי הוכחה ברורה וחזקה מאד, שלא רק מחייבת את עשיית המצוה אלא שאין פקפוק על מצת החיוב. כדאי מאד שתלמד ברכת ה' ח"א בפרקים הראשונים מהם הכללים שעל פיהם אפשר לברך
ה. בדורנו כאשר המדינה והצבא נלחמים בכל הקדוש והיקר לתורה ליהדות ולצניעות ולארץ ישראל אולי אסור שאנשים סתם ככה יחיבו להגיד הלל עם ברכה, ואולי גם בלי .... נקודה למחשבה
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0