Menu
שאל את הרב
print
אא

האם יש היתר כלשהו להעביר תינוק קטן בין הבעל לאשה כאשר האשה בזמן שהוא בעיקרון זמן של דם טוהר, והאם יש אפשרות כזו כשאשה נדה או שחייב להניח אותו ורק אז השני יכול לקחת?

הרב אליהו מאדאר

אסור להעביר תינוק קטן בין הבעל לאשתו בזמן טומאתה או להיפך, ואע"פ שהרשב"ץ (ח"ג כתב סימן נ"ח) כתב להקל בזה, כבר ביאר דבריו במק"א (ח"ג סימן ר"ל) שדוקא אם התינוק יוצא מעצמו מחיק אביו לאמו אבל בקטן ממש שצריך להעבירו, אסור וכ"ש לטעם הרשב"א ומרן (סימן קצ"ה ס"א) דשמא יגע בבשרה, ששייך מאד בהעברת תינוק אפי' בגדול קצת.
ולכן כל אשה טמאה אף בדם טוהר (שהוא אחר שטבלה מהלידה ונמצאת עדיין בימי טוהר ארבעים לזכר ושמונים לנקבה), ה"ז אסור כי היום בזמננו פשט איסורו בכל ישראל והרי הוא כדם נדה לכל דבריו (כלשון מור"ם רס"י קצ"ד), וצריך להניח התינוק באיזה מקום והשני יקחנו משם, והדבר קל לקיימו למי שיחפוץ.
ומכאן מוסר השכל לאותם שאינם נזהרים בזה ובפרט אחר הלידה ומוסרים זה לזה את התינוק ובודאי נוגעים זה בזה, ועתידים ליתן את הדין, וראיתי ושמעתי גם על אנשים יראים שאינם מקפידים בזה, וחלילה להקל ראש בעניין זה וכל הלכה פסוקה בש"ע אסור להקל בה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן