Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב אני ג'רבאי ואצלינו נוהגים שלא לאכול דגים בערב שבת (כך נוהג אבי) אחי שואל האם עכשיו כשהוא התחתן הוא צריך להמשיך במנהג כי אשתו מעוניינת לעשות דגים בערב שבת והאם צריך התרה במידה שאפשר לשנות את המנהג?

הרב אדיר כהן

גם למנהג ג'רבא אין איסור לאכול דגים בשבת רק לא נהגו בזה (אחר שהיו באי, ודגים מצויים צלם לרוב והיה בעיניהם כמאכל חולין) אך אם ירצו ודאי שיכולים לאכול, ואמנם מהרש"ל בים של שלמה (גיטין פ"ד סי' נ"א) כתב שגדר בעצמו שלא לאכול דגים בליל שבת רק בשחרית שכבוד יום קודם מכבוד לילה, ע"ש. ובספר יהודה יעלה (עמוד תקצ"ט) ובספר מעשה ניסים חדאד עמוד תק"ע חשבו שזה טעם המנהג אלא שאין זה נכון שהרי בג'רבא כידוע גם בשחרית לא אוכלים דגים רק בסעודה שלישית, כך שודאי שאין זה מנהג זה מבוסס על דברי מהרש"ל הנ"ל וגם מוה"ר רבי רפאל כדיר צבאן זקן רבני ג'רבא בעלותו ארצה שינה ממנהגו, ונהג לאכול דגים בליל שבת, כמו שכתב מו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו בירחון אור תורה (שבט התשמ"ה סימן נ"ב אות ה') 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן