Menu
שאל את הרב
print
אא

האם צריך להזדהות עם המצוות? האם עליי לקיים רק את המצוות שאני "מתחברת" אליהם? האם מותר ליהנות מהמצוות? האם צריך לחפש טעם או מטרה למצוות או שעלי לקיים אותן בתמימות רק כי ה' ציווה? 

הרב אליהו מאדאר

א. אנחנו קטנים וחלשים מאד בשביל להבין אפילו את עצמינו, ואין אנחנו יודעים ומבינים בעולם הזה כלום, אפילו בדברים הקטנים והזעירים שבו כידוע וכמפורסם. על אחת כמה וכמה שאין עלינו להבין, ואין אנחנו מסוגלים להבין, מצוות הבורא ברוך הוא, שהן רוחניות וגבוהות מאד, ואינן בהשגתנו כלל.
ב. עיקר מצוות ה' אינן אלא לצרף את האדם, שיקבל עליו עול מלכותו יתברך, כמו שדרשו חז"ל: וכי מה איכפת לו לה' אם השחיטה מן הצוואר, או מן העורף, אלא לצרף את האדם, כמו שכתוב אמרת ה' צרופה. שהוא המלך ואנחנו עבדיו.
ג. אמנם יש מצוות שכליות ויש לנו בהם הבנה וטעם, כמו מצוות שבין אדם לחבירו ועוד, אבל יש מצוות שאינן אלא חוקה וגזרה, כמו פרה אדומה ושעטנז וכיוצא. ויש מצוות שאפשר לנו להבין, ומותר ומצוה עלינו להשיג טעם, כמו שכותב ספר החינוך בכל מצוה מטעמי המצוה. אבל יש לנו לדעת שאין זה עיקר הטעם, ועמקו מחשבותיו יתברך, ורבו הטעמים בכל מצוות, והן כפטיש יפוצץ סלע שמתחלק להרבה ניצוצות.
ד. מותר ומצוה ליהנות ולשמוח במצוות, ולעשות המצוה בחשק בהבנה ובשמחה, ובזה יוכפל שכרה. אבל יש לזכור שלא רק משום זה אנחנו מקיימים המצוות, אלא כי כן ציווי הבורא עלינו, וזוהי עיקר המטרה, אבל כשאנחנו שמחים, אשרינו ומה טוב חלקינו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן