Menu
שאל את הרב
print
אא

אשה נשואה שרצתה לעבוד, ובעלי העסק מסכימים לקבל אותה לעבודה, האם הם חייבים לקבל הסכמה מבעלה ? ובמקרה שכן, האם זה מחייב מצד ההלכה, או רק מבחינה מוסרית ?

הרב דוד עידאן

אם יש סיבה הנראית לעין מדוע יש חשש שהבעל מתנגד כגון שחוזרת הביתה בשעות מאוחרות ואין בידיה היכולת לטפל בילדים או שהמקום לא מתאים מבחינה דתית (צניעות וכדו') אבל כללית אם האשה עומדת בכל התפקידים שמוטלים עליה בבית א"א למנוע צממנה לצאת לעבוד 

שאלת המשך:

לכבוד הרב חנוך כהן בהמשך לשאלתי שצרי לומר שובה למעונך במילרע הנה דוגמא נוספת: רות פרק א' פסוק ט"ו (טו) וַתֹּאמֶר הִנֵּה שָׁבָה יְבִמְתֵּךְ אֶל עַמָּהּ וְאֶל אֱלֹהֶיהָ שׁוּבִי אַחֲרֵי יְבִמְתֵּךְ: פרש"י (טו) הנה שבה יבמתך - זה טעמו למעלה תחת השי"ן לפי שהוא לשון עבר (אסתר ב) ובבקר היא שבה טעמו למטה בבי"ת לפי שהוא לשון הווה וכן כל כיוצא בהם: אנחנו רוצים שהקב"ה ישוב למעונו - בית המקדש!!!

הרב אמיר דאדוואנד

"שובה" זה  לא עבר ולא הווה, זה בקשה לעתיד, ואינה דומה כלל וכלל למלה "שובה" ששם הה"א לנקבה, וכאן הוא לשון זכר והה"א נוספת בלשון בקשה כידוע, וליפכך צריך לומר מלעיל, ורק לפני אות גרונית הופכת למלרע. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן