Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לרבנים. א. אני נער בן 15 וגילתי השבוע שאבא שלי סגר נופש באילת לכל המשפחה. ידוע לי שאילת נחשבת כחו"ל לעניין שמיטה ולעניין יציאה מחוץ לארץ (למרות..שזה לא לדעת כל הפוסקים..נכון? כי זה במדינת ישראל... לא יודע.. אני ראיתי פה תשובות באתר שזה נחשב כחו"ל.) בדקתי קצת - וראיתי כמה דברים.. מכוון שזה ללכת ולחזור לזמן קצר, מכוון שאילת היא קרובה ויהיה מותר אולי לצאת.. לא יודע, התבלבלתי, אני מניח שמן הסתם יהיו מחלוקות בנושא. אז.. החלטתי לשאול הרבנים. מבחינתי - אם הרב יגיד 'לא' אני לא אצא לאילת, גם אם כל המשפחה תצא. אשמח לדעת האם מותר ולמה. תודה רבה! ב. אם כבר שאלתי על הנושא, שנה הבאה בעז"ה אמור לצאת מהישיבה שלי משלחת לפולין. האם ע"פ דעת הרב - מותר לצאת אליה? אני גם ככה מתכנן לא לצאת - כי.. אני חושב שיהיה לי קשה נפשית עם כל המקומות שנטייל שם. אבל..האם מותר? תודה רבה לרבנים!

הרב רזיאל כהן

יש בזה כמה דעות, וקשה להקל סתם כך, אולם אם במשך הזמן שתשהה באילת תמסור שיעור לרבים, או תזכה אותם בשמיעת קריאת התורה בדקדוק, יש להקל בפרט שיש בזה סרך מצות כיבוד הורים.
איני יודע על מה סומכים הנהלת היישיבה לצאת לחו"ל לטיול, ומן הסתם לא נהגו כן ללא ברור הלכתי מקיף, ואני אנא אני בא 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן