Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב רציתי לשאול, לפי הקולא של הרב עובדיה להחשיב את המוך דחוק בדיעבד כבדיקה ביום הראשון (אם לא עשתה בדיקה ביום א'), האם סומכים על זה גם במקרה שלא עשתה הפסק בטהרה אלא רק במוך דחוק, שדעת כת"ר שליט"א להקל להחשיבו כהפסק בטהרה, (בקיצור: אשה שעשתה רק מוך דחוק ובדיקה ביום השביעי בלבד האם מועיל לה, או שזה כמו תרתי דסתרי)?

הרב אליהו מאדאר

כל שהניחה מוך דחוק מלפני השקיעה עד אחר צאת הכוכבים ה"ז עולה לה גם להפסק טהרה (שהרי הונח ביום) וגם לבדיקה ביום הראשון (שהרי הוציאה בלילה) ולא הבנתי מדוע זה תרתי דסתרן והיכן הסתירה בזה ואפשר לסמוך ע"ז בדיעבד למעשה כמ"ש במק"א בס"ד רק שלכתחילה יש לבדוק ביום הראשון בוקר וערב וכן שאר הימים 

שאלת המשך: בדיקת אשה בסוף שבעה נקיים

אשה שבדקה הפסק בטהרה בזמן לפני השקיעה והיה העד כשר ולאחר מכן שמה מוך דחוק ובטעות הוציאה אותו כמה דקות לפני צאת הכוכבים וראתה שהוא לא כשר, ישר שמה מוך דחוק אחר ונשארה בו עד כעשרים דקות לאחר השקיעה. מה הדין?

הרב אליהו מאדאר

לכ"ע אין להקל בזה כלל, שהרי ראתה דם אחרי השקיעה בביה"ש, ואפשר שהוא לילה, ועיין בטה"ב (ח"ב סוף עמ' רס"ה). וכ"ש לדידן שאין מקילים בהפסק טהרה בביה"ש בכל גוונא. וצריכה לעשות הפסק טהרה שוב למחרת.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן