כתובה לזוג עם ילדים
צריכים להרשם ברבנות ולהינשא זה לזה כדת משה וישראל בטבעת קידושין וחופה וכל תהליך של זוג רגיל.
שלום לכבוד הרב רציתי לשאול, לפי הקולא של הרב עובדיה להחשיב את המוך דחוק בדיעבד כבדיקה ביום הראשון (אם לא עשתה בדיקה ביום א'), האם סומכים על זה גם במקרה שלא עשתה הפסק בטהרה אלא רק במוך דחוק, שדעת כת"ר שליט"א להקל להחשיבו כהפסק בטהרה, (בקיצור: אשה שעשתה רק מוך דחוק ובדיקה ביום השביעי בלבד האם מועיל לה, או שזה כמו תרתי דסתרי)?
כל שהניחה מוך דחוק מלפני השקיעה עד אחר צאת הכוכבים ה"ז עולה לה גם להפסק טהרה (שהרי הונח ביום) וגם לבדיקה ביום הראשון (שהרי הוציאה בלילה) ולא הבנתי מדוע זה תרתי דסתרן והיכן הסתירה בזה ואפשר לסמוך ע"ז בדיעבד למעשה כמ"ש במק"א בס"ד רק שלכתחילה יש לבדוק ביום הראשון בוקר וערב וכן שאר הימים
מאת: פלוני | תאריך: ו׳ בשבט ה׳תשע״ט – ינואר 12, 2019
אשה שבדקה הפסק בטהרה בזמן לפני השקיעה והיה העד כשר ולאחר מכן שמה מוך דחוק ובטעות הוציאה אותו כמה דקות לפני צאת הכוכבים וראתה שהוא לא כשר, ישר שמה מוך דחוק אחר ונשארה בו עד כעשרים דקות לאחר השקיעה. מה הדין?
לכ"ע אין להקל בזה כלל, שהרי ראתה דם אחרי השקיעה בביה"ש, ואפשר שהוא לילה, ועיין בטה"ב (ח"ב סוף עמ' רס"ה). וכ"ש לדידן שאין מקילים בהפסק טהרה בביה"ש בכל גוונא. וצריכה לעשות הפסק טהרה שוב למחרת.