שאל את הרב
print
אא
רציתי לדעת מה הסברא של הרב עובדיה שנשים לא יברכו על לולב והרי מעיד ספר ויקרא אברהם שמנהג קדמון שיברכו אז עם מנהג קדמון לפני מרן הרי הרב עובדיה מורה לברך אם כן למה פסק לאסור?

הרב אדיר כהן

לא צוין מקור הדברים בספר ויקרא אברהם וגם אם זה נכון מקמו של הרב ויקרא אברהם לא מחיייב שכך המנהג בכל העולם, ובפרט נגד מרן שקבלנו הוראתיו, ובפרט בא"י אתריה דמרן 

שאלת המשך:

 למה ויקרא לאברהם לא מוכרח מן הסתם בדק את הדברים ועוד החיד"א מעיד שכך המנהג והרי קבלנו הוראות החיד"א. החיד"א ועוד ועוד יש ראשונים שכתבו לקיים מנהג זה אם כן למה לא להמשיך במנהג זה?

רבני בית ההוראה

ספר ויקרא אברהם העיד על מקומו ומקומו לא מחייב שכך היה המנהג בכל העולם. נכון שקיבלנו הוראות מרן החיד''א , אבל גם קיבלנו הוראות הרמב"ם ומרן הש"ע.   מרן הגר''ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר ח"א חאו"ח סי' ל"ט-מ"ב האריך הרבה בכל זה, ופינה וזוית לא שביק. עש"ב. ומ"מ דעת מרן ראש הישיבה שליט''א שיש למחות בנוהגות לברך, ואם אינן שומעות יש להניח להן, שכן מבואר בתשובת הרשב''א (הובאה בב''י סי' תקפ''ט) שכן היה המנהג בספרד. 
ע"ה הלל פלוטקין ס"ט

שאלת המשך:

ספר ויקרא אברהם לא מחיב אבל מ" הוא מעיד שכך המנהג כמו שארץ חיים סתהון מקבלים ממנו אם מעיד על מנהג קדמון.... ועוד שאי אפשר לומר שמנהגים אלו נעשו שלא ברצון חכמים שהרי תוספות מביאים מנהג זה

רבני בית ההוראה

הוא מעיד על מקומו וכאן אנו רואים שהיו עוד מנהגים וכן דעת מרן ולכן ראוי לשנות את המנהג ולנהוג ע"פ דעת מרן הש"עוכבר האריך בזה ביבי"א הנ"ל 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0