כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
מאת: פלוני | תאריך: ה׳ בניסן ה׳תשע״ו – אפריל 13, 2016
במחילה מכבוד הרב אך לא הבנתי. האם יש בעיה במצות עבות? אני יודע שלפי האר"י ז"ל צריך לחתוך את המצה אמצעית בצורת האות י' והאות ד' (ואז את החלק בצורת האות ד' לוקחים לאפיקומן) אבל אי אפשר לעשות את זה עם מצה דקה כי היא תשבר בצורה אחרת, אלא רק עם מצה עבה. האם ניתן ללמוד מכך שהאר"י ז"ל היה לוקח מצה עבה? ומה עדיף בסופו של דבר? איך כבוד הרב נוהג בליל הסדר?
אדרבא מהלשון בשער הכוונות ופרי עץ חיים נראה שלא היה עושה צורת האותיות ממש רק בכוונה (עיין בכף החיים סימן תע"ג סעיף קטן קי"ח, ולמר זקני מורנו הרב רבי רחמים חי חוויתה בהגדת מגיד דבריו ליעקב דיני יחץ אות ד', ובשו"ת ויען הכהן חלק א' סימן ל"ה).
והמדקדקים לבצוע הצורות בפועל, אם זה במצות הרכות ומקפידים לדקדק בזה יש חשש מצד איסור כותב ביום טוב. ואם זה במצות הדקות, גם אם ירצה לא יוכל לדקדק שיצא לו צורת האותיות ממש. וכן מורנו ורבנו ראש הישיבה נר"ו בוצע כצורת האותיות במצות הדקות, שאז לעולם לא יהיה צורת האות ממש. עיין בשו"ת ויען הכהן שם (אות ד').