Menu
שאל את הרב
print
אא

תודה רבה, לא הבנתי נכון שמעמד הר סיני נחלק לשתי פרשיות כמו שיש עוד אירועים בתורה שנכתבים שוב. מחילה, אך אמנם רש"י לא כותב זאת במפורש אך לעניות דעתי רומז לכך שהוא כותב שבקשת העם לשמוע מפי המלך כמו שבפסוקים אח"כ כתוב במפורש שהשם אומר למשה "וגם בך יאמינו לעולם" כלומר היה מקום לחשוב שללא מעמד הר סיני לא יאמינו במשה לעולם. וזה לא חסרון אם כי מעלה שיש לבני ישראל ספק. משה גואל אותם ממצרים מי אמר שנתינת התורה היא לא פרי הגותו? הרי ההבטחה מאבותיהם הייתה לרשת את הארץ לא כתוב במקרא שהובטח להם לקבל את התורה. שהרי כתוב בפרשת בשלח שהתכנית הייתה מיד להיכנס לארץ דרך ארץ פלשתים. זאת מעלה שבני ישראל מעלים ספקות ולא משתכנעים רק אחרי הניסים שביציאת מצרים אם כי לשמוע את דבר השם ולאמת את נבואת משה שהתורה מן השמיים. כך גם כותב רבי יהודה הלוי בכוזרי מאמר ראשון פז' שלמרות הניסים נשאר בליבם ספק. אבל אחרי המעמד מי שכופר במשה כופר בשם.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מפורש בתורה "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלקים על ההר הזה", ופרושו קבלת התורה, וגם אדרבא זו התוכנית, ובפ' בשלח השי"ת הסביר לנו מדוע תכנן כך.
אבל באמת יתכן לפרש כדבריך ברש"י וכ"ש שכבודך אומר שכך כתב הכוזרי, 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן