Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לדעת מה שנאמר בסימן ר"ו סעיף ה שאם בירך(למשל על אגס) והביאו לפניו עוד לא יברך הכונה אפילו ששכנים (שבבנין והאם זה משנה עם שכנים בבנין או לא) הביאו לו אוכל מאותו מין של ברכה שבירך (תפוח) האם יברך האם משנה אם היה בדעתי על התפוח של השכנים?

הרב צוריאל רבי

המשנ"ב (שם סק"ב) באר דהיינו אפילו שגמר מלאכול את הראשונים ובהלכה ברורה בשו"ת אוצרות יוסף (סימן ח') דן בזה בהרחבה והעלה שאם דעתו היתה בסתם לאכול לא יברך על מה שהביאו לו. ורק אם גמר דעתו בפירוש שלא לאכול עוד אז יברך על מה שהביאו לפניו, א"כ מדעת מרן ז"ל משמע שאין חילוק מאיפה הובאו ובכל מצב בסתם שדעתו לא לכאן ולא לכאן הדין הוא שלא יברך. ועדיף שתמיד יכויין בדעתו שאם יביאו עוד מאותו המין הרי הם נפטרים בברכתו הראשונה וכך יצא מידי ספק.

שאלת המשך:

ישר כוח ראיתי את התשובה אבל האם הכונה אפילו לשכנים שבבנין ומה הדין שהם בבנין אחר? תודה רבה על הסבלנות

הרב צוריאל רבי

דעת מרן זצ"ל אפילו שכנים ולא דוקא בני ביתו וכמו שמבואר באחרונים שם שהזכרנו בתשובה לעייל, וה"ה שכנים מבנין אחר .
ומ"מ כבר אמרנו שלהבא לכתחילה יכוין מראש שדעתו על כל מה שיביאו לו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן