שאל את הרב
לפי רוב הראשונים וביניהם עמודי ההוראה יש חיוב להניח תפלין בחוה"מ ולפי הזוהר יש בזה איסור חמור, ולכן נהגו (מאז שנתגלה ספר הזוהר) שלא להניחם, משום שב ואל תעשה. ואיני מבין, לשיטת רוב הראשונים הוא מבטל מצות עשה (ואולי הוא בכלל קרקפתא דלא מנח תפילי באותם ימים), ולמה לא להניח אותם בלי ברכה וע"י תנאי שאם אין חוה"מ זמן תפלין הרי הן כרצועות בעלמא, כשם שכשמניחים תפלין דרש"י ודר"ת מכוונים כך?
הרב יעקב כהן
כיון שיש מחלוקת בזה בין הפוסקים הפשטנים לכן דברי הזוהר יכריעו ואין לנו עוד ספק בדבר
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור