Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי ציפוי של ניילון נצמד על כלי כל שהוא וחימומו בשבת, האם זה כדין הטמנה? שמעתי באחת התכניות של הרדיו שרב אומר שאפשר לצפות בנייר כסף, האם גם אפשר כמו שציינתי בניילון נצמד?

הרב אריאל מימון

אם הכלי הוא כלי שני מותר לעטוף אותה בניילון נצמד. ואם זה כלי ראשון אין הבדל בין נייר כסף לניילון נצמד, והדין בשניהם 1שאם התבשיל חם שהיד סולדת בו,עטוף בניילון  (ולא רק כיסוי מכסה) ועושה כן בשבת עצמה. 4 ונעשה לשמר החום. אסור ואם אחד מהתנאים הנ"ל לא קיים מותר ומסתמא שבזה התיר הרב המוזכר בשאלה.
וכמובן שאסור לשים הכלי אח"כ על הפלאטה כי אז הניילון העוטף נחשב כדבר המוסיף הבל שאסור לטמון בו אפי' מע"ש ואפילו תבשיל קר 

שאלת המשך:

לק"י לא הבנתי את התשובה בסופו של דבר האם גם כלי שני אסור כגון תבנית חד פעמית שלא בישלתי בה אלא העברתי אוכל לתבנית וביום שישי ציפתי אותה בניילון נצמד במקרר וביום שבת אני מעוניינת לחמם את התבנית על הפלטה, מדובר באוכל יבש. והתבשיל מגיע לחום שהיד סולדת בו.

הרב אריאל מימון

כעת שהשאלה מבוררת הייטב  ניתן לענות בקצרה שמותר (שמוכח שנעשה רק לכיסוי ולא לשמירת חום) ולדעת מרן שליט"א אין להניח את הכלי ישירות על הפלאטה משום שנראה כמבשל בשבת אלא צריך ליתן דבר להפסיק בין הפלאטה לתבנית (גם כשלא עטוף בניילון נצמד) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן