Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי המהרהר בספירת העומר: בשו"ע איש מצליח סימן תפט, הערה 8 על באור הלכה ד"ה "מונה והולך": מדוע נכתב שדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל עפ"י יבי"א ח"ד שאם הרהר העומר, לא יברך שסב"ל. עכ"ל. אך לע"ד ביבי"א שם העלה שאם הרהר, שיכול לברך שוב על ברכת המצוות. וכן כתב מרן להדיא בחזון עובדיה שיחזור לברך על הספירה שב.

הרב רזיאל כהן

אכן הדברים שכתבנו בהערות איש מצליח בדעת הגרע"י זצ"ל אינם נכונים כלל וכבר תיקנו הנוסח במהדורה השניה העומדת לראות אור בקרוב ויישר כחו.
אמנם מה שכתב כאן כת"ר שכ"כ מרן להדיא בחזו"ע אם נתכוון למה שכתב בחזו"ע, אם נתכוין למה שכתוב בחזו"ע הל' יו"ט עמוד רמ"ג, שם מדובר על מי שהרהר את גוף הספירה, ולא בנדון שלנו שהרהר הברכה 

שאלת המשך:

1 באמת למה לברך הרי יש כלל לרב עובדיה עם 2 ראשונים חולקים אז אומרים סב"ל אז איך אפשר לחזור ולברך הרי הרמבם ו ר' ישעיה אחרון סוברים שהרהור כדיבור דמי? 2 ובכלל מנין הכלל הזה?

הרב רזיאל כהן

טעמו של מרן הגרע"י זצ"ל הוא, שמכיון שלא הוציא את הברכה מפיו, הרי הוא יכול להמלך עליה (ואין בזה נושא ש"ש לבטלה), 
ולחזור ולברך בפיו לצאת י"ח מרן ורוב הפוסקים. (והדברים כבר מבוארים ביבי"א שם בהרחבה, אם יחפוץ כת"ר לעמוד על שורש הדברים בעצמו ) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן