Menu
שאל את הרב
print
אא

איפה כתוב שאסור לשמוע שירים בספירת העומר ? האם זה רק מנהג ומה המקור שלו אם יש בכלל ? ובכלל, מה כל הרעש בנוגע לשמיעת שירים עם כלי נגינה בספירת העומר. הבנתי שלפי הרמב"ם אסור לנגן בכלי זמר כל השנה מאז שנחרב בית המקדש. אז איך עם ישראל נוהג לשמוע שירים עם כלי נגינה כל השנה ? ובכלל האם יש הבדל בזה בין שיר עם יראת שמים לשיר חילוני והאם אסור לשמוע שיר של אשה ברדיו, דיסק וכדומה ? ואם היא שרה שיר קדושה האם אז יהיה מותר לי לשמוע ?

הרב משה חדאד

לפי ההלכה אסור לשמוע שירים כל השנה מפני חורבן הבית וכמו שכתבת, אבל התירו לשמוע שירי קודש, וכן בסעודות מצווה כגון חתונה, בר מצוה, ברית, פדיון הבן וכיוצ"ב (עיין בשו"ת יחוה דעת ח"א סימן מ"ה ובשו"ת בית נאמן ח"א סימן ל"ה) ומ"מ הוציאו ימי העומר וימי בין המצרים מההיתר שהרי הם ימי אבל (עיין בשו"ת יחו"ד ח"ו סימן ל"ד) 
ושיר חילוני אסור לשמוע כידוע, ושיר של אשה אם הוא לא מכירה, ולא ראה אותה מעולם (גם בתמונה כמובן) מותר לשמוע מעיקר הדין (עיין בשו"ת יבי"א ח"א סימן ו'). וכתב מרן ראש הישיבה (באו"ת אלול תשמ"ו עמוד תרנ"ח) שמי שיודע בעצמו שהוא מתפעל וקרוב לבוא לידי הרהור חייב לימנע, ובפרט לבני תורה משום הרחק מן הכיעור וכו'

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן