שגרתי את השאלה לבית הוראה נוסף והם השיבו לי בזה הלשון: "למנהג הספרדים אפשר להעלות לתורה עוד אנשים ולחזור ולקרוא ממה שקראו כבר קודם לכן, אלא שיוסיפו לכתחילה שלושה פסוקים [וישימו לב שלא יעצרו היכן שאין לעצור כמו בתוך ג’ פסוקים לסיום פרשה]. אולם האשכנזים מחמירים בזה, שלא יחזרו על מה שכבר קראו. בשירה ובעשרת הדיברות גם הספרדים נמנעים מלהתחיל או להפסיק באמצע. מקורות: ראה שו”ע סי’ רפב סעי’ ב וברכי יוסף שם ס”ק ג, ולענין השירה ועשרת הדיברות ראה כף החיים סי’ קלח ס”ק יג." עד כאן לשונם! האם הדברים מוסכמים גם עליכם? ברוכים תהיו!
הרב אדיר כהן
נכון שכך נוהגים ע"פ כה"ח בשם הרב אליה רבה. ומ"מ המעיין באליה רבה יראה שנשאר בצ"ע, וגם שמקרו ממסכת סופרים, ולפנינו הגירסא שונה, שדוקא בתוכחות אין להפסיק, ולכןם יש לדעת שמן הדין הדבר מותר, אלא שלא נהגו להפסיק, וכן ראוי לנהוג היכן שאין הכרח